Jeg tror ikke din skive er mere "skæv" end de fleste.
 
Problemet er snarere, at stemplerne i din caliper går trægt på grund af snavs og rust og stemplerne derfor kommer ikke langt nok retur.
 
Det er den firkantede form på stemplets tætningsring, der trækker stemplet tilbage, når bremsehåndtaget/trykket slippes.
 
Stemplet er beskyttet af en støvkappe/gummiskive, hvis denne er revnet eller skadet kommer der vand og snavs ind.
 
Du kan prøve, at tage bremseklodserne ud og afmontere caliperen, tag ikke slangen af. Du skal ikke adskille caliperen.
Tag støvkapperne af og tryk stemplerne lidt ud med bremsegrebet, vask, skyl og børst med bremsevædske, tryk stemplerne tilbage og gentag til de går let, der vil være lidt modstand i vædsken, vær omhyggelig med støvkapperne.
 
Pas på ikke at trykke stemplerne for langt ud, bare 5-6 mm., tag et ad gangen og hold det andet på plads med en tang. Pas på ved tilbage trykning, at stemplet ikke "kæntrer", tryk ens i siderne på stemplet. 
 
Brug kun bremsevædske, ikke noget med WD40 eller lignende der kan ødelægge dit gummi, afslut eventuelt med bremsefedt (Castrol Red Rubber grease eller tilsvarende, pas på), hvis du kan få fat i det, ellers nøjs med bremsevædske.