Klubmodul henter siden
El og tændings system på ETZ modeller
Edvard Korsbæk

  12.04.2021
  06:25
Jeg har fulgt en ganske interessant tråd på Facebook om ladesystemet på de nyere modeller:
 
afhængigt af hvilken elektronisk tænding det er, som er monteret, kan det desværre siges ret enkelt. Hvis det er den originale første model, så plejer de ret hurtigt at gå i stykker. Det er den model, som har en boks siddende på stellet. Den nyere model er en del bedre, men stadig ringe. Den har styringen siddende bag skjoldet. Sådan en "tændingsdel" kan genanvendes til at bygge sammen med en Bosch tændingsboks. Man skal fræse indmaden ud af boksen, men skåne hall giveren og dens tre ledninger, og så trække ledninger ud til en tændingsboks.
Jeg har selv pet det elektroniske tænding, da man er "lost", I det øjeblik den dør. Platiner er lidt nemmere at have med at gøre. De skal blot justeres en gang imellem
Jeg har jo selv kun erfaring med meget ældre MZ - til og med Supa Fejf. Er der nogen der har lyst til at tilføje noget  - Jeg kunne godt tænke mig en artikel om emnet i MZ nyt.