Klubmodul henter siden
AAAAARRRGH del 2 og øv
Steen møller Jensen

  29.03.2020
  16:05
Ja endnu en dags kamp med skidtet

(Læs del 1 )..
Idag er prøvet totalt gennemlæsning af krumtabs hus ...

Afmonteret karburator og kørt stempel i top og blæst igennem....Der kom et godt pust benzin ud...

Samlet en helt anden karburator efter instruktionsbogen for god ordens skyld .. alle dele tjekket efter, svømmer . Svømmerventil .Den lukker og åbner helt som den skal osv . Helt nyt tændrør

Sat stationært 6 volt til blot for god ordens skyld

Og fuld af optimisme .. men vrææææl samme ballade ...
En sølle prut af og til kommer der...
Har prøvet både med og uden udstødning på ...Der kommer hver gang en lille røgsky ud og det er så det...
Når tændrør bliver pillet ud og lagt ved hullet i topstykket så skal jeg da dææææælme lige love for det gnister og stikflammer alle steder.... så det er jo brændbart nok og gnisten tænder det fint ....har endnu tømt tanken og blandet helt nyt benzin også.... .. prøvet at blande lidt rundt på de forskellige karburator dele (har en håndfuld af dem og ja det er den foreskrevne type til 5 gears ts250/1).
Så er sgu tom for ideer ...
Byd endelig ind ....
Tænker om næste skridt burde være anden cylinder og stempel ??? ..
Kan snart ikke se andre muligheder at prøve af . Med mindre der sidder en eller anden herinde med den forkromede løsning :) ..
Gunnar Olsen

  29.03.2020
  16:39
...den kan godt have vasket olien af stempel og stempelringe, så der ikke er nok kompression.
Prøv lige med et par skefulde ren 2taktsolie i tændrørshullet.
 
Svinghjul/rotoren, kan den være "skredet" ud af position på krumtappen, normalt styret af en lille 4 mm stift, så tændingstidpunktet er helt i skoven.
 
Du har haft motoren på "bedding" og den har kørt efterfølgende kørt, så mekanisk burde den være ok. 
Benzinen har du tjekket, frisk og nyblandet - bare et par uger gammelt, kan man opleve problemer med benzin. 
 
Mvh, Gunnar 
 
Gustav Hansen

  29.03.2020
  16:40
Jeg har stået med lidt lignende symptomer tidligere.
Her hjalp det at reducere tændrørsafstanden til 0,6mm, der var fin gnist uden for forbrændingskammeret, men når der var kompression virkede det ikke.
 
Steen møller Jensen

  29.03.2020
  16:56
Det må lige prøves
Steen møller Jensen

  29.03.2020
  19:30
Den med svinghjulet havde jeg sgu ikke lige tænkt på.... Det skal lige tjekkes... Det kunne forklare rigtigt meget . .. men det som taler lidt imod er at den kørte og startede og tog fint gas i efteråret efter at jeg havde tage udstødningen af . Og har så.ikke været rørt ved den siden ..men set ud fra hvordan den opfører sig nu , kunne det give fin mening .. tænker at jeg lige må have åbnet ind til tændingen i næste weekend ..Det er da noget der skal undersøges