Jeg var mede i en tråd om afmontering af koblingshus på en 2½''''er, da jeg undervejs møder denne tekst:
 
"så skal man ikke ind og blokere stempel (tåbelig ødelæggende metode)."
Jeg spurgte til hvad der mentes, og fik dette svar:
 
"der kan være en voldsom skæv påvirkning af stemplet ved at putte alt muligt ind af udstødning, indsugning eller belaste centrum af stempel toppen hvor den er mest tynd. Tror aldrig jeg har set en eneste seriøs mekaniker eller læst i nogle værkstedshåndbøger at det er en måde at gøre det på."
 
Nu har jeg lært af meget seriøse MZ mekanikere, at det er en rigtig god metode med en stump nylonreb, og også angivet det på et tidspunkt i MZ nyt.
 
Hvis man kigger i "Reparaturanleitung für ES 125 und ES 150" finder man en "Gegenhalter für Getriebekettenrad", men den vil ikke rigtigt være anvendelig når jeg skal have kædehjulet af for at kunne komme til kædelåsen.
 
Har i nogle kommentarer jeg kan bruge til en side jeg mangler i MZ Nyt?