DK
Nyheder
Tilmelding
Kalender
Galleri
Download
MZ-Nyt
Reparationshåndbøger
Betjeningshåndbøger
Fabriksgodkendelser
Reservedele
Vejledninger
Om os
Bestyrelsen
Betingelser
Privatlivspolitik
Forum
Ukendt brugernavn/password
*
*
Facebook login
Husk mig
Glemt password
Opret profil
Log ind
Klubmodul henter siden
Kategorier
/
Klubsnak
Tændrør
Niels Andersen
10.05.2020
19:12
Tændrør til en 150 ets hvad vil i anbefale ?
 
Mvh Niels 
Gustav Hansen
11.05.2020
10:50
Citat
NGK har et der passer og fungerer fint i mine cykler, det hedder B8HS, passer også til ES 150 og TS 150.
 
Vh. - 37 
Enig.
Niels Andersen
11.05.2020
21:33
Tak for svar jeg prøver sådan et.
 
Bedste hilsener Niels 
Kristian "Kæde" Jensen
18.05.2020
21:00
Jeg slutter mig til koret, jeg har kørt en del kilometre med et NGK B8HS :)
Ole Bendtsen
03.09.2020
23:14
Du kan bruge flere forskellige mærker:
NGK B7 eller B8HS
Bosch W3 eller W4AC
I det gamle DDR brugte de Isolator 14 - 240 eller 260 som Beru overtog efter die Wende, da de ikke selv havde det i programmet.
Derudover findes der mange andre fabrikater: Champingon, Nippodenso, KLG, m.m.fl. - det er blot at slå op i en tændrørssammenligningstabel for at finde en der passer med varmegrad, gevind mm.
Hvis man er i tvivl om et tændrør af et andet fabrikat eller betegnelse passer i forhold til varmegraden og man ikke har en tændrørstabel - kan man prøve at kigge på porcelænet omkring midterelektroden: Et koldt tændrør har et en kort kegle og et varmt tændrør har et langt, fordi det bliver varmere, jo længere kølingsvejen er.
Som regel sker der ikke noget ved at bruge et koldere tændrør, hvorimod man skal være mere forsigtig med et for varmt, da det kan få tændrøret til at glødetænde og motoren vil løbe op i omdrejninger, selvom man slukker motoren, lukker for benzinhanen eller hiver tændrørshætten af.
Det eneste probate man kan gøre og som virker øjeblikkelig er:
AT GIVE FULD CHOOKER
Da, den ekstra tilsætning af benzin øjeblikkeligt køler tændrøret ned og tilslut får maskinen til at gå ud.