Så oprandt dagen, lørdag den 23/11 24, hvor Henrik (Redaktør) og jeg skulle til årsmøde i Motorhistorisk Samråd(MhS) på Comwell i Middelfart. 
Som vi fortalte til generalforsamlingen, havde vi søgt om optagelse i MhS. Det er en sammenslutning som varetager vores interesser i diverse klubber med veteraner og klassiske køretøjer. En slags "fagforening" som kan knurre lidt ad myndighederne, når de bliver lidt for kringlede med deres regler. Desuden har de også skarp focus på klubbernes udfordringer med hensyn til stigende gennemsnitsalder for medlemmerne, faldende medlemstal samt de gamle medlemmer, som ikke vil være med til de forandringer, der skal til for at bevare klubberne.
Det var en rigtig god og sjov dag. Under vores præsentation af MZ-Klub Danmark kom jeg til at sige: "MZén fra det tidligere DDR er meget facinerende - den oser af verdenshistorie . . . . . . . . . . .". Så var der over 200 fremmødte som skreg af grin - de vidste godt hvad en MZ var for en oliebrænder. Vi blev optaget i MhS med applaus.
Formanden, Steen Rode-Møller årsberetning bekræftede vores håb om, at det ville være en god ide, at melde MZ Klubben ind i Motorhistorisk Samråd: MhS har fingeren på pulsen, og god, konstruktiv kontakt med Færdselsstyrelsen, Trafikministeren, klubberne, museerne og meget mere. Der bliver arbejdet hårdt på at få ensartede og forståelige regler for vores klassiske køretøjer. F.ex. er det lykkedes at få afskaffet den meget forhadte regel om originalitetskrav for køretøjerne. Hvordan med miljøzonerne i byerne? Når der indføres "Low emission" eller "No emission" - kan vi så få mulighed for at søge dispensation i forbindelse med forskellige arrangementer? Årsmødet havde besøg af Færdselsstyrelsens direktør, Stefan Søsted. Han havde meget spændende at fortælle og det var helt tydeligt, at han var glad for samarbejdet med MhS.
Den røde tråd i MhS´s arbejde er, at os der brænder for de klassiske køretøjer, ikke bare er nogle autistiske mekanik nørder, som mange ryster på hovedet af. Nej, vi er faktisk med til at bevare en meget vigtig kulturarv, som ikke bare skal glemmes af den kommende generation. Hvis jeg f.ex. nævner 1970ér udstillingen i Den Gamle By i Århus, giver det måske mening. Hvad ville den være, hvis der ikke stod en Puch Maxi, en Folkevogn og en Volvo 242 nede på gaden?
To af de nyvalgte bestyrelsesmedlemmer var også skarpe på, at vi skal have fat i den yngre generation og vil komme med ideer til nogle arrangementer, der kan sætte gang i den udvikling.
Således opfattet af Mugge