Klubmodul henter siden
Lus er en træls ting....
Edvard Korsbæk

  05.04.2021
  22:11
Min 150''er stod stille længe, efter sådan lige pludseligt at være begyndt at gå rigtigt dårligt. Her den anden dag tog jeg mig sammen, rensede karburatoren, og det hjalp overhovedet ikke. Da jeg pillede tændrøret ud, kunne jeg sagtens forstå hvorfor - Lus i tændrørsgabet. Over i kassen med nye tændrør, og sætte en Isolator i.
Så gik den som den skulle - lige med undtagelse af at de havde glemt at sætte bremser på den nede i Schopau - Jeg er blevet godt vant med 2½''eren!
 
Køre til Bramming og handle og hælde 300 ml. totakstolie (delsyntetisk) og 10 liter benzin på.
 
Kørte ca. 1 km, og så gik den godt nok underligt igen - Og tændrørsnøglen hang på sin plads hjemme i værkstedet.
Nå, jeg fik den da hjem, og der sad en kæmpelus igen i tændrøret.
 
Jeg har ikke haft lus en eneste gang før i de sidste 5 år, hvor jeg er begyndt at køre MZ regelmæssigt igen, så jeg undrer mig lidt. Det er også første gang jeg har købt totakst olie ved THansen, og det r måske forklaringen.
 
Jeg køber en ekstra tændrørsnøgle, så der kan ligge en i værktøjskassen.
 
Nyd foråret derude!
 
Edvard 
 
 
 
 
 
 
Gunnar Olsen

  06.04.2021
  18:12
Lus i tændrøret kan være tegn på mager blanding, eksempelvis falsk luft.
 
Tændrørets kvalitet og varme tal kan også spille ind,
 
Bemærk, at der er 2 typer tændrør der sælges under navnet Isolator, den ene er fabrikeret af BERU, disse er ok.
Den anden er fabrikeret af  et "lavprisfirma"AKA, disse er yderst tvivlsomme (mildt sagt).